10 Mayıs 2012 Perşembe

ERİMESİ Mİ GEREKİYORDU ACABA?




         Daikin, temelleri 1924 yılında Japonya'da atılan daha çok klimalarıyla ünlü olmuş ama kimya, taşımacılık, yarı iletkenler ve satış sonrası servis konularında da hizmet veren bir şirkettir. 


         Daikin, dünyanın en kaliteli ve pahalı klimalarını üretir desek herhalde abartı olmaz. Kusursuz Japon tenolojisinin en güzel örneklerinden biri olan Daikin, 2011’de Türkiye’nin iklimlendirme sektörünün büyüyen isimlerinden Airfel’i satın alarak Afrika, Orta Doğu ve Asya pazarları için önemli bir üs elde etmiştir. 


         Daikin, Türkiye pazarına bu şekilde girince çok doğal olarak bir lansman kampanyası yapma gereği duymuş. Bunun için de Alametifarika reklam ajansıyla anlaşmış.


         Bir teaser şeklinde olan ilk reklamı, Ivana Sert'li reklam takip etti. Tahmin ediyorum ki devamı da gelecek.


         Reklam serisinin ana karakteri kürk giymiş Eskimo'ları andıran sevimli bir Japon. Kucağında klima, helikopterle Japonya'dan Türkiye'ye geliyor, acar bir muhabir de onunla röportaj yapıyor. Bizim Eskimo, muhabirin sorduğu her soruya "Daikin" şeklinde cevap veriyor! Bu reklamın mizahı, teaser olması açısından değerlendirildiğinde hoş karşılanabilir. Peki ya ikinci reklam...






        Serdar Erener, reklamda ünlü kullanımının faydalarına maksimum düzeyde inanan bir reklamcı. Kendisinin ve ajansının bu tarzı artık bilinen bir gerçek. Ama bazen işin şirazesi kaçabiliyor sanki. Tıpkı Pepsi-Bülent Ersoy örneğinde olduğu gibi, Daikin örneğinde de Ivana Sert ne kadar doğru bir tercih? Sadece fiziksel görüntüsü ve aşklarıyla ön plana çıkmış, toplumun büyük bir kesimi tarafından antipatik bulunan Ivana Sert (reklamda kendisiyle açıkça dalga geçilse bile) dünyanın 1 numaralı klima üreticisine  yakışıyor mu? Üstelik bu kadar sexist bir şekilde kullanılması tam bir saçmalık. Dünyanın en kaliteli Klima markasının Ivana Sert'in bacaklarına mı ihtiyacı var!








       Son olarak reklamda gördüğüm iki mantık hatasına değinmek istiyorum. Sırf daha sempatik olması için klimayı getiren Japon'a Grönland'ta giyilen kürklerden giydirmişler. Bu da demek oluyor ki, kendisi soğuk bir iklimden geliyor. Peki soğuk bir iklimden gelen biri neden soğuk üfleyen bir klima üretsin?


      İkinci mantık hatası şudur ki; iyi klima en çok soğutan klima değildir. İyi klima, ideal nem oranını sağlayarak en iyi havayı yaratan klimadır. Bunu dünyada en iyi yapan da Daikin'dir. Bu sayede dünyanın en iyi klima markası olmuştur. Ayarsızca soğutma (dondurmayı dile yapıştıracak kadar) adi Çin malı klimaların yapacağı iştir.




     Dip not: Reklamın jingle'ı yine, yeni ve yeniden Nil Karaibrahimgil'e ait.
      


         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder