20 Mayıs 2012 Pazar

IKEA TÜRK ERKEĞİNİ UZAYA ÇIKARDI



        İsveç'li perakende mobilya mağazaları zinciri İkea, Avrupa'nın en büyük mobilya üreticisi olmasına rağmen, sade, temiz İskandinav dizaynını yansıttığı mağazalarıyla meşhur olmuştur. Dünyanın pek çok ülkesinde şubesi bulunan İkea, İskandinav kimliğini hiç bir zaman gizlememiştir. İkea'larda İsveç çikolatası, şekerlemeleri vs. bile satılır. Hatta İsveç köftesi bile artık modern Türk insanının lezzet menüsüne girmiştir. (Güzelim İzmir Köfte'nin yerini tutar mı o ayrı mesele)


        2005 yılında ilk şubesini İstanbul Ümraniye'de açan İkea, o günden bugüne başarılı pazarlama iletişimi çalışmalarıyla Türk insanının aklında yer etmeyi başarmıştır. İkea'nın başarısı, Koçtaş ve Praktiker'i çok zorlamıştır. Ancak Tekzen gibi yerli bir markanın gelişmesine de katkıda bulunmuştur.


        Şu anda reklam çalışmalarını TBWA İSTANBUL ile sürdüren İkea, son günlerde güzel bir reklam ile karşımızda. Kadın ve erkek iç görülerinin ayrımını baz alan filmde kadın ve erkeğin alışveriş alışkanlık ve görüşlerindeki temel farklılık anlatılıyor. Kadınların detaylara olan ilgisi, erkeklerin ise bu konudaki fikirsiz kalışı komik bir mizansenle ekrana taşınıyor. Reklamda, İkea mağazasında alışveriş yapan bir çift görülüyor. Muhtemelen saatlerdir devam eden alışveriş serüveninin sonrasında yaşanan bu sahnede, kadın kocasına bir oda örneği gösteriyor "işte ben sana bu odayı diyordum" diyerek (sanki adam o dediğini hatırlıyormuş gibi) Kocasına nasıl bulduğunu soruyor, adam da her zamanki gibi "güzel" demekle yetiniyor. Biliyor ki, gerçek görüşünü söylese, daha onlarca örnek bakılacak. Ancak adamın bu taktiği de işe yaramıyor. Kadın, "öteki oda mı daha güzel bu mu daha güzel" şeklinde bir kontrada bulunuyor. Peki bu sırada adam nerede? Uzayın derinliklerinde.


        İster mobilya, ister kıyafet, ister yiyecek olsun her türlü alışverişe uyarlanabilecek bu sahneyi sahiplenerek İkea çok akıllıca bir iş yapmış. Yönetmenliğini Fatih Kızılgök'ün yaptığı, çekimleri bir gün süren reklam filminin prodüksiyon sürecini Otonomi üstlenmiş.




        Dip not: Reklamdaki erkek karakter ile TBWA Stratejik Planlama Ajan Başkan Yardımcısının ismi aynı: Toygun.









KÜNYE:
  • Reklamveren: IKEA
  • Reklam Ajansı: TBWA\ISTANBUL
  • Kreatif Grup Ajans Başkan Yardımcısı: İlkay Gürpınar
  • Kreatif Direktör: Volkan Karakaşoğlu
  • Yaratıcı Ekip: Zeynep Karakaşoğlu, Zeynep Orbay
  • Marka Grubu Ajans Başkan Yardımcısı: Burcu Özdemir Kayımtu
  • Marka Direktörü: Ayşe Şenünver
  • Marka Yöneticisi: Melis İnceer
  • Marka Temsilcisi: Ece Güçük / Ceren Aşkın
  • Stratejik Planlama Ajans Başkan Yardımcısı: Toygun Yılmazer
  • Stratejik Planlama Direktörü: Tuğyan Çelik
  • Stratejik Planlama: Nisan Danışman
  • Ajans Prodüktörü: Ceyda Kayaçetin
  • Ajans Prodüksiyon Asistanı: Alev Cihan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder