28 Eylül 2013 Cumartesi

Kristal Saygı Duruşu


         25. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali geride kalan 24 yıldan çok daha anlamlı ve tatmin edici geçti. 24 yıldır sadece tek bir gecede ödüllerin verilmesi şeklinde geçen Kristal Elma Ödülleri’nin öncelikle adı ve kapsamı değişti. Reklamcılar Derneği’nin yeni başkanı Alper Üner ve yönetim kurulunun Campaign Türkiye’nin desteğiyle yepyeni bir formata soktuğu yarışma 4 günlük bir festivale dönüştü. “Yaratıcılığın Davos’u” şeklinde çok zekice bir sloganla lanse edilen festivalde 4 gün boyunca hem dünyadan hem de Türkiye’den saygı duyulan isimler konferanslar verdi, konuşmalar yaptı. Kısacası cıvıl cıvıl, dolu dolu ve reklamcılara yakışacak bir festival oldu.

         Tabi ki konferanslar, etkinlikler vs. işin kremasıydı. Asıl pasta 27 Eylül Cuma akşamı yendi. Yani Kristal Elma ödülleri dün akşam sahiplerini buldu (digital kategorideki ödüller Perşembe akşamı dağıtılmıştı.) Ödül kazanan tüm işler takdir edilmeli ve alkışlanmalı. İlk gözlemim jürinin gerçekten ince eleyip sık dokuduğu. Sanırım Kristal Elma ödüllerinin tartışılmadığı bir yıl yoktur ancak bu kez tartışma çok düşük tonda kalacak gibi. Her şeyden önce ödül kazanan hemen hemen her iş gerçek işti. Ghost iş neredeyse yok gibiydi.

         Oscar’da “en iyi film” ödülü neyse, Kristal Elma’da da Kampanya ve Entegre Kampanyalar büyük ödülü odur bana göre. Bu yıl en iyi kampanya ve entegre kampanya ödülünü Digiturk için hazırlanan “Futbol Aşkı” kampanyasıyla Medina Turgul DDB kazandı. Meşhur 3 Temmuz şike sürecinin futbola ve dolayısıyla Lig TV’ye verdiği zararı hafifletmek için yapılmış olan kampanyanın stratejisi gerçekten mükemmeldi. Kreativitesine ise zaten söylenecek söz yok. Reklam serisini izlediğim ilk an daha iyisi yapılmazsa bu işin Kristal Elma’yı alacağını söylemiştim. Mart ayında Anadolu Üniversitesi İletişim Kulübü tarafından düzenlenen Kampüste Reklam Var etkinliğinde Ercüment Büyükşener’in yönettiği bir oturumda konuşmacı olarak yer almıştım. Ercüment Büyükşener bana “sence yılın en iyi reklam kampanyası” hangisi diye sorduğunda tereddütsüz “Digiturk Futbol Aşkı” yanıtını vermiştim.



         Yanılmadığımı görmek sevindirici. Bu yazı, şahane kampanyaları için Digiturk ve Medina Turgul DDB’ye; Türk reklam sektörüne dair umutlarımız dirilttikleri için başta Reklamcılar Derneği ve festivalin organizasyonunda emeği geçen herkese bir saygı duruşu olarak yazıldı. Kristal bir saygı duruşu…







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder