9 Kasım 2012 Cuma

UCUBE ASLAN'I KURTARMA ÇALIŞMALARI




         Ülkemizin, saygın ve simge bankalarından Oyak Bank 2007 yılında Hollondalı ING Bank'a satıldığında bu durum  ekonomi ve siyaset çevrelerinde epey bir tartışılmıştı. ING Bank tabi ki bilinmeyen bir marka değil. 50'den fazla ülkede faaliyet gösteren bir finans grubu. Benelux pazarında birinci sıradalar. Dünyadaki en büyük 20 finans grubu arasında kendilerine yer buluyorlar. Ayrıca dünyada en bilinen markalar sıralamasında ilk 100'deler. Global sloganları: Doing well by doing right. Hatırlayalım Oyak Bank'ın da sloganı şuydu "İyiler mutlaka kazanır." Bu açıdan da bir uygunluk söz konusuydu.

         Tabi ki bizler için önemli olan ING Bank'ın yaptığı ve yapacağı iletişim çalışmaları. ING Bank ilk olarak Bir Kadın Bir Erkek dizisinden tanıdığımız Emre Karayel ve Demet Evgar ile çıktı karşımıza. İkilinin dizideki karakterleriyle rol aldığı reklamlar için sadece 'tebessüm ettirdi' deyip geçebiliriz. ING bu kampanyadan beklediği performansı elde edememiş olacak ki bambaşka bir yöne doğru gitti. Logolarındaki aslanı canlandırmak, bu aslanı reklam kampanyasının esas figürü haline getirmeyi tercih ettiler. Aslında çok zekice. Baştan beri yapmaları gereken de buydu bana kalırsa. Logosunda kraliyet aslanı gibi asil bir hayvanı barındıran kaç tane marka var ki dünyada. Gel gelelim, yaratılan aslan bir garip. 2.5 metre uzunluğunda, turuncu, hayatımda gördüğüm en korkunç aslan. Bariz bir kafa anomalisi var, ürkütücü bakışları, anlaşılmaz mimikleri var. Bu aslanın yaratıcı fikri Ultrarpm reklam ajansı tarafından geliştirilmiş. Tasarımı Portekiz'li sanatçı Jose Alves da Silva imzasını taşıyor. Karakterin 3D üretimi ise Hollywood yapımlarına karakterler üreten, İsveçli dünyaca ünlü Effect Studio tarafından animatronics tekniği ile altı haftada gerçekleştirilmiş. Ne para vermişlerdir bunun için!






         Açık hava ilanlarında bir hayli dezavantajı var. Yolda yürürken aniden karşıma böyle maymun irisi bir aslan çıkması pek de hoşuma gitmiyor doğrusu. Reklam filmlerinde belki bu açıkları kapatırlar diye düşünürken bir kaç ay önce ilk film çıktı karşımıza. Aslan garip, film daha da garip. Evin babasına sapıkça notlar bırakan, sadece çocuklar tarafından görülen, konuşmayan ama dans eden bir yaratık vardı filmde. Çok tepki aldıklarını tahmin ediyorum. O yüzden geçtiğimiz hafta yayınladıkları yeni reklamda gördük ki, aslanı biraz düzeltmeye çalışmışlar. Yeni aslanın göz anomalisi, iğrenç sarı dişleri ve keskin tırnakları yok. Yüzünde daha sakin bir ifade var. Hafif bir gülümse ve babacan bir ses eklenmiş. Ama tüm bunlar bile durumu kurtarmaya yetmemiş kanaatimce. Bir de reklamda Acun Ilıcalı var. Acun, daha bir kaç ay önce "Halden anlamak" temalı Vakıfbank reklamında oynamamış mıydı? Demek ki ya Vakıfbank Acun'un halinden anlamamış, ya da Acun Vakıfbank'ın!






         Sonuç olarak, naçizane fikrim bunun başarısız bir kampanya olduğu. Artık ajans prestiji için daha çok kafa patlatacak belli ki. Ancak bence bu ölü doğmuş bir kampanya. Daha fazla ısrar etmek ajansa emek, markaya para kaybettirmekten başka hiç bir işe yaramaz.

         Not: Bu aslan'ın bir de Avustralya versiyonu var. Aman aman. Bizimkinden korkunç. Onu görünce bizimkisi gözüme sevimli gelmeye başladı.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder