11 Ocak 2012 Çarşamba

LASTİK SAVAŞI BÜYÜYOR



      Bridgeston'un 2010 yılının sonunda başlattığı "Bridgeston Emniyet Lastiği" kampanyası kapsamında 15'er saniyelik 4 reklam filmi çekilmişti. Bu reklamlarda spor yorumcusu Güntekin Onay, oyuncular İlker Aksum, Özgür Ozan ve basketbolcu Ömer Onan yer almıştı. Reklamın jingle müziğini ise Nil Karaibrahimgil yapmıştı. Radyo versiyonları da olan reklam kampanyası oldukça başarılı oldu. Önceleri bir sosyal sorumluluk projesi gibi algılansa da, sonraları tüketici bunun sağlam ve güvenilir bir lastiğin reklamı olduğunu algıladı.

     İlk defa bir lastik reklamında araba görüntüsü yoktu. Bridgeston harika bir içgörü yakalamıştı. Lastik artık figüran değil, başroldeydi. 

     Bu reklam karşısında uzun süre sessiz kalan Lassa, sonunda Bridgeston'un karşısına gerçekten "sağlam" bir reklamla çıktı. Bilardo oyuncusu Semih Saygıner ve dalgıç Şahika Ercümen'in oynadığı, jingle müziğini Mazhar Alanson'un bestelediği reklam Alametifarika imzasını taşıyor. Aslında Lassa, Bridgeston'un yakaladığı içgörüden yola çıkmış, fakat farkı "sağlam"lığı daha direkt, güvenliğe daha dolaylı bir şekilde vurgulaması. 

     Şahika Ercümen, hayatı büyük zorluklarla geçmiş bir sporcu olarak doğru seçim, fakat Semih Saygıner tercihine biraz şaşırdım. Bilardo ve sağlamlık... Pek bağdaştıramadım açıkçası. Mazhar Alanson'un "sağlam basıcan bu hayata" müziği gerçekten çok başarılı, "sağlamsa lassa" sloganı da öyle.


     Her geçen gün daha da bilinçlenen araç sürücülerinin içgörülerini doğru yakaladığını düşündüğüm bu iki reklam da başarılı bana göre. Bridgeston bu konuda bir bilinç yaratmıştı, bakalım Lassa bu bilincin kaymağını alabilecek mi? Gerçi Lassa ve Bridgeston Corporation'un ortak oladuğunu düşünürsek ikisi de kazanacak diyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder